Sunday, March 29, 2009

PENGALAMAN DOKTOR JORDAN KEMBALI DARI GAZA

Dr. Imad Al-Husaini

"Sepanjang khidmat saya menjadi doktor, saya belum pernah melihat jasad tanpa kepala dan usus terkeluar serta perut terburai di jalanan. Alhamdulillah, saya berasa gembira dapat membantu manusia yang sangat memerlukan pertolongan dari saudaranya", begitulah kata-kata dari salah seorang pasukan doktor Jordan yang dihantar ke Gaza, Doktor Imad Al-Husaini.



"Kami melihat jasad yang terkoyak dengan dahsyatnya, dan melihat mangsa yang terbakar kebanyakannya di bahagian bawah dari pusat hingga kaki, dan ini adalah musibah yang sangat hebat pernah kami lihat", katanya. Mereka terdiri daripada 7 orang doktor dari Jordan dan mesir dan mereka diletakkan di Hospital Syifa' dan dibahagikan kepada beberapa kumpulan.

Beberapa gambar ini diperolehi daripada Hospital Syifa'


Doktor itu menceritakan bahawa beliau melihat budak berusia 14 tahun tidak mempunyai sebelah tangan dan tangan di sebelah nya lagi memegang usus. Beliau juga melihat 7 orang budak kecil serta 2 orang wanita yang sudah syahid dan terkeluar segala isi perut. Disini dapat dibuktikan bahawa serangan Israel ini memang disasarkan pada kanak-kanak dan wanita kerana tidak ada seorang pun mangsa-mangsa di hospital yang memakai pakaian askar. Jelas disini bahawa Israel adalah penipu kerana mengatakan mereka tidak menyerang wanita, orang tua dan kanak-kanak.

Doktor itu juga menjelaskan bahawa keadaan di dalam hospital itu dipenuhi oleh orang-orang yang dipenuhi cahaya keimanan. Mereka langsung tidak merintih dan menjerit, sebaliknya lebih memikirkan dan berdakwah bagaimana caranya mereka hendak menumpaskan Israel ini. (SUBHANALLAH. KITA DI SINI??? Tepuk dada, tanya iman...)



P/s: Untuk seketika, ana sengaja kembali membawa kita menyoroti seksaan yang dihadapi oleh saudara Islam kita di Palestin agar kita tidak terlupa keadaan mereka di sana sedang kita di sini hidup dalam keadaan... Marilah kita bersatu menentang golongan-golongan kufar mustakbirin. Sumber http://ashraf-aqsa.blogspot.com/

1 comment:

  1. hari tu mase earth hour, kampung sy ade panggil jugak seorang sukarelawan yg ade kat palestin n die dijemput bagi ceramah, tak dpt bayangkanla, sgt ngeri dan kejam :(

    ReplyDelete