Wednesday, March 25, 2009

KHAS UNTUK ID SALAF-SABAH & ID WAHHABI

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيد المرسلين محمد صلى الله عليه وسلم وعلى آله وصحبه أجمعين

Artikel ini khas untuk orang yang menggunakan ID Salaf-Sabah di dalam cbox blog ana http://al-syahidah.blogspot.com.

Kpd individu ID "Salaf-Sabah" dan ID "WAHHABI"...
Jika benar enta pernah belajar ilmu tauhid, jika benar enta pernah belajar 'ilmu tasawwuf, jika benar enta pernah belajar 'ilmu feqah dan lain-lain... kenapa antum sanggup menaburkan fitnah??? Tidak kalian pernah membaca kalamullaah yang menegaskan betapa beratnya dosa fitnah berbanding dosa membunuh?

Antum telah menaburkan fitnah dalam cbox ana terhadap al-mu'allim muhtaram Ustaz Zulkifli Hj. Ismail dan terhadap diri ana dengan tuduhan yang tidak berasas sama sekali dan perbuatan antum sangat berat... Antum menuduh kami wahhabi...

Untuk makluman "Salaf-Sabah", ana dah menghubungi Ustaz Zulkifli sendiri pada 24.Mac.2009 jam 2 petang. Ana memaklumkan beliau tentang kenyataan enta dalam cbox blog ana untuk mendapatkan kepastian sendiri apakah benar kenyataan yang katakan tu... Setelah Ustaz Zulkifli mendengar, beliau cukup marah... Ana yaqin, beliau marah kerana Allah...

Sepanjang pengajian ana di pondok Baitul Qurra' tak pernah ana mendengar beliau menyatakan sebagaimana yang enta dakwakan dalam cbox tersebut bahkan beliau sendiri mengingatkan kepada kami agar tidak terpengaruh dengan fahaman wahhabi yang juga kadangkala mengguna pakai istilah salafi.
Begitu juga dengan Sheikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki yang mana juga adalah salah seorang guru beliau turut menentang fahaman wahhabi.

Enta telah menabur fitnah dan melakukan kesalahan yang sangat berat terhadap al-mu'allim. Enta harus bertanggungjawab di akhirat nanti di atas pertuduhan enta terhadap al-mu'allim Ustaz Zulkifli dan sekalian para guru beliau. Ramai tok guru beliau adalah kebanyakannya adalah terdiri daripada golongan Habaib. Tahun lepas beliau sekali lagi diberi peluang untuk bertalaqqi kitab di Tarim, Hadramaut Yemen selama 2 bulan. Pertuduhan enta terhadap al-Mu'allim ustaz Zulkifli boleh diibaratkan juga turut menuduh tok-tok guru beliau yang mana mereka adalah ahlul bait termasuklah Habib 'Umar bin Hafiz adalah tok guru al-Mu'allim Ustaz Zulkifli. Bahkan Ustaz Zulkifli sendiri salasilah keluarga beliau sampai kepada salah seorang cucu RasuluLlaah SollaLlaahu 'alaihi wa sallam (ana tak ingat sama ada saidina Hussin Bin Ali R.A atau Saidina Hassan, Bin 'Ali R.A , maaf) Sedangkan golongan ahlul bait adalah golongan yang dipelihara oleh Allah Subhanahu wa Ta'ala dengan keberkatan Nabi Muhammad SollaLlaahu 'alaihi wa sallam. Bertaubatlah! Jangan menghina 'ulama.

(Habib 'Umar Bin Hafiz - salah seorang guru al-Mua'llim Ustaz Zulkifli)

Kepada Salaf-Sabah yang ana hormati pada jalan Allah...

Jika benar enta adalah salah seorang muridnya, al-mu'allim muhtaram meminta enta menghubungi beliau dan memohon maaf kepada beliau. Jika tidak, mahu atau tidak enta kena jawab nanti di akhirat kelak. Pertuduhan enta terhadapnya sangat berat. Seluruh dunia membaca apa yang enta tuduhkan. Bagaimana enta boleh kata al-mu'allim ustaz Zulkifli sebagai wahhabi??? sedangkan beliau sendiri menyambut maulidurrasul, dan mengamalkan Ratib Al-Haddad yang mana 'amalan-'amalan seperti ini bagi wahhabi adalah bid'ah...

Beliau juga seringkali mengundang para Habaib ke pondok beliau untuk tujuan majlis ta'lim bahkan baru-baru ini pada 8 March 2009, bersamaan 12 rabiualwal, MAJLIS SAMBUTAN MAULIDURRASUL telah diadakan di Baitul Qurra. Majlis ini telah dihadiri oleh para habaib seperti HABIB KASIM IBN JA'FAR IBN MUHAMMAD as-Saqqaf al-Hadrami al-Husaini yang telah datang dari Hadramaut Yemen, Habib Ali Zain dan HABIB Najmudin. Majlis ini telah dihadiri oleh ramai tetamu dan mendapat sambutan yang amat baik... tak percaya, enta boleh layari blog Baitul Qurra" http://baitul-qurra.blogspot.com/...
(Gambar ini adalah rakaman ketika Majlis Sambutan Maulidurrasul di Baitul Qurra' pada 8 Mac.2009)

Tarik balik kata-kata enta dan mohon maaf secara terbuka...Amanah lah dengan ilmu. Dan untuk makluman enta, artikel ini ditulis kerana al-Mu'allim Ustaz Zulkifli sendiri yang minta ana menulis artikel ini yang ditujukan khas untuk ID SALAF-SABAH.Jagalah adab-adab seorang murid, sebagaimana yang dipesan oleh Imam Ghazali:

"Jangan jahat sangka terhadap gurunya apabila ia meliat gurunya mengerjakan seuatu pekerjaan yang pada zahirnya menyalahi ilmunya {bukan menyalahi agama} maka gurunya itu adalah lebih mengetahui dengan rahsia segala perbuatannya. Dalam hal ini hendaklah ia mengingati akan perkataan Nabi Musa 'alaihissallam bagi Nabi Khidir 'alaihissallam seperti yang disebutkan di dalam Al-Qur'an:

قال أخرقتها لتغرق أهلها لقد جئت شيئا إمرا
Maksudnya: "Berkata {Nabi Musa kepda Nabi Khidir): Apakah engkau rosakkan kapal ini untuk engkau menenggelamkan semua penumpangnya. Sesungguhnya engkau telah melakukan satu perbuatan yang mungkar"
(Surah al-Kahfi: ayat 71)

Maka hendaklah ia mengingati bahawa sebenarnya dia tersalah keingkarannya itu. Kerana ia hanya memandang hukum yang zohir pada sisinya. [Ikuti kisah Nabi Musa 'alaiissallam dan Nabi Khidir 'alaihissallam dalam surah al-Kahfi, ayat 60 -82)

Pastikan dan fahamkan dengan betul apa yang dikatakan oleh Ustaz Zulkifli tersebut dengan sebaik-baiknya. Apepun ana mohon maaf dunia akhirat atas segala tutur bicara yang mengguris hati sekalian pembaca yang membaca dan terbaca artikel ini.
..

P/s: Berikut adalah kata-kata ID Salaf-Sabah dlm cbox ana sebagai rujukan flasback enta...

Salaf-Sabah: terima kasih empunya blog....kami sokong anda because
anda dan guru anda menyokong Wahhabi. takbir!
16 Mar 09, 13:33
Salaf-Sabah: tak sangka empunya blog ini berguru dgn
Wahhabi. ana prnh tny Ust. Zul guru empunya blog.
Beliau kata Wahhabi adalah Ahli Sunnah sbnr.kita mesti ikut mrk
16 Mar 09, 13:30
Salaf-Sabah: Salam.ini adalah blog Wahhabi krn taruk
org org Wahhabi.bagus

4 comments:

  1. AsSobru minal iman... ada hikmah apa yang berlaku..
    teruskan dan semarakkan perjuangan...
    sesungguhnya syurga itu manis

    ReplyDelete
  2. Kepada yang berkenaan..

    Meminta maaf adalah lebih baik..
    Minta lah maaf sebelum terlewat..

    ReplyDelete
  3. salah-sabah ni tau kena wahabi tu ape? bertanggungjawab le dengan setiap kalimah yang keluar...

    ReplyDelete
  4. Kalau di dalam menegakkan kebenaran kita ditimpa kesusahan serta terpaksa meninggalkan kampung halaman,
    tirulah Rasulullah SAW di dalam kesabaran,
    kalau kita terpaksa mengembara dan berkelana,
    ikutilah jejak Nabi Allah Musa a.s,
    kalau kita dikurung dengan ketakutan,
    tirulah Nabi Allah Yunus a.s,
    kalau kita diseksa dan diancam,
    buatlah seperti Nabi Allah Ibrahim a.s,
    kalau kita diberi nikmat dan kemewahan,
    jadikanlah Nabi Allah Sulaiman a.s sebagai teladan,
    begitulah seterusnya pada para-para Rasul a.s itu ada tauladan
    dan pengajaran.
    Sepatutnya orang Islam tidak buntu
    bila berhadapan dengan cabaran

    ReplyDelete